Algemene Voorwaarden versie 01-08- 2017
Artikel 1. Algemeen
1.1 Alle tussen Diamondbirds en de klant gesloten, of te sluiten overeenkomsten, worden beheerst
door de navolgende voorwaarden.
Artikel 2. Reserveringsvoorwaarden
2.1 Als de klant een reservering doet bij Diamondbirds, geeft de klant automatisch aan akkoord te
gaan met de Algemene Voorwaarden.
2.2 Indien Diamondbirds een reservering aanneemt van de klant, draagt zij zorg voor het verstrekken
van de Algemene Voorwaarden.
2.3 Zodra door de klant een reservering is gedaan, zal door Diamondbirds een factuur worden
opgemaakt en verstuurd.
Artikel 3. Betalingsvoorwaarden
3.1 Om de afgesproken datum en opdracht definitief te reserveren dient uw betaling binnen te zijn
binnen 14 dagen na factuurdatum.
3.2 Indien u niet kunt voldoen aan de betalingsvoorwaarden dient u dit binnen de betalingstermijn
aan te geven per mail. In overleg, en met goedkeuring van Beauty and Wings, kan worden
afgeweken van de geldende reserverings- en betalingsvoorwaarden.
Artikel 4. Annuleringsvoorwaarden
4.1 Indien u de opdracht wilt annuleren binnen 3 weken voor de opdrachtdatum, brengen wij u een
bedrag van € 95,- in rekening voor annuleringskosten.
4.2 Indien de opdracht geannuleerd wordt door Diamondbirds, zullen er geen kosten in rekening
gebracht worden.
4.3 In geval van slecht weer kan de opdracht in overleg worden verzet.
Artikel 5. Welzijn
5.1 Diamondbirds is ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het welzijn van hun dieren. De klant
kan door Diamondbirds niet verantwoordelijk worden gehouden voor problemen omtrent
welzijn.
5.2 Vanuit het oogpunt op Welzijn van de dieren kan door Diamondbirds ten alle tijden besloten
worden een opdracht ter plaatse te annuleren, dan wel in aangepaste vorm voor te zetten.
5.3 Wij zullen onze vogels nooit vliegen naast de snelweg, spoorlijn onder een hoogspanningsmast.
Daarnaast kunnen er (weers)omstandigheden zijn waardoor de vogels niet verantwoord
gevlogen kunnen worden, de op dat moment verantwoordelijke roofvogelhouder kan hierdoor
ten alle tijden beslissen zijn vogels niet te vliegen. Wel zal Diamondbirds er alles aan doen, om
binnen de aanwezige mogelijkheden, de opdracht naar tevredenheid af te ronden.
Artikel 6. Veiligheid
6.1 Aanwijzingen welke gegeven worden door personeel van Diamondbirds dienen ten alle tijden te
worden opgevolgd. Indien hieraan geen gehoor wordt gegeven is Diamondbirds niet
aansprakelijk voor eventuele opgelopen lichamelijke en/of materiele schades.
6.2 Beauty and Wings is voorzien van een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor eventuele
ontstane schade.
Artikel 7. Klachten en geschillen
7.1 Indien u een klacht heeft kunt u een mail sturen naar verbeekb@planet.nl. Diamondbirds zal
ten alle tijden proberen uw klacht zo goed mogelijk op te lossen. Wij hebben hiervoor een
klachtenprotocol dat u op onze website kunt vinden.
7.2 Mocht u na het melden van uw klacht volgens artikel 7.1 toch nog ontevreden zijn dan kunt u uw
klacht indienen via www.svrh.nl
Artikel 8. Stichting Verantwoord Roofvogels Houden
8.1 Diamondbirds is aangesloten bij, en voldoet aan de eisen van de Stichting Verantwoord
Roofvogels Houden. Op de website www.svrh.nl kunt u lezen waar deze stichting voor staat en
wat u dus van ons kunt verwachten.
Klachtenprocedure
Diamondbirds hecht aan tevreden relaties en we werken daarom steeds aan de kwaliteit van onze
dienstverlening.
Waar gewerkt wordt, kunnen echter fouten worden gemaakt en misverstanden ontstaan. Als U
ontevreden bent over onze dienstverlening of wat voor aspect van onze organisatie dan ook, dan
nodigen we U nadrukkelijk uit om ons dat zo snel mogelijk te laten weten. Uw opmerkingen nemen
wij zeer serieus en we zoeken samen naar een passende oplossing.
TELEFONISCH OPLOSSEN VAN EEN KLACHT
Vaak kunnen klachten het beste tijdens een goed gesprek (telefonisch of persoonlijk) worden
opgelost; wij vragen U daarom eerst contact op te nemen voor telefonisch overleg over het
probleem of voor het maken van een afspraak.
FORMELE SCHRIFTELIJKE KLACHTENPROCEDURE
Is uw probleem met een gesprek niet verholpen of leent de klacht zich volgens u niet voor een
gesprek, dan kunt u de klacht formeel schriftelijk indienen. Dit kan via mailadres:
verbeekb@planet.nl.
VERLOOP PROCEDURE
De gang van zaken is daarna als volgt: we nemen binnen 3 werkdagen na ontvangst van de email
contact op om samen met u en eventueel andere betrokkenen te overleggen om tot een
bevredigende oplossing te komen. Onze doelstelling is om uw klacht in ieder geval binnen drie weken
af te handelen. Mocht dit uitlopen, dan wordt u over de reden daarvan geïnformeerd en ook verder
op de hoogte gehouden van de voortgang van de procedure. Uiteraard ontvangt u na afronding een
schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de procedure.
ASPECTEN KLACHTENREGELING
Alle aspecten van de afhandeling van uw klacht worden vastgelegd. Uiteraard zal zorgvuldig en
vertrouwelijk met de informatie worden omgegaan.
In bepaalde situaties kan het noodzakelijk zijn om extern advies in te winnen bij de branche
organisatie de SVRH: www.svrh.nl en/of andere professionele onafhankelijke instanties. Met het
indienen van uw formele klacht wordt U daarom toestemming gevraagd om (kopieën van) relevante
stukken ter beschikking te stellen aan die eventuele deskundigen.
Tot slot: indien U een klacht heeft en ons dat laat weten, waarderen wij dat zeer. U kunt er zeker van
zijn dat wij alle gegronde klachten meenemen in de evaluatie van onze organisatie en ons uiterste
best doen om maatregelen te nemen om herhaling van het betreffende probleem te minimaliseren.